maandag 14 maart 2011

Dagelijkse make-up

 

Als je de producten van mijn shoplog van een paar dagen geleden niet meetelt, heb ik al een hele tijd dezelfde make-up routine. Vandaag wou ik jullie laten zien hoe ik deze opberg, en welke producten het precies zijn. Ik heb enkel gezicht- en oogproducten meegeteld, omdat ik in een apart artikel mijn wenkbrauwroutine ga laten zien. Ik gebruik ook al een hele tijd geen lipproducten meer, dus die zitten hier ook niet bij.

Zoals ik al zei ben ik een beetje aan het uitzoeken wat de beste instellingen voor mijn camera zijn. Sommige foto's zijn nu aan de blauw kant ipv geel, maar ik werk eraan!;)


Gezicht
Primer:  Gosh Velvet Touch Foundation Primer


Ik begin met een primer, omdat mijn foundation er niet altijd even goed wil op blijven zitten. Dit is mijn tweede flesje van de Gosh Velvet Touch Foundation Primer, maar ik vind het eerlijk gezegd geen 16 euro waard. Het maakt mijn huid zacht, wat een fijne basis is om later met foundation op te werken, en foundation en concealer blijft er ook iets langer opzitten, maar er zijn primers voor dezelfde prijs die meer doen, en die wil ik uitproberen.



Verder zit er in deze primer niets anders dan siliconen. Deze zorgen ervoor dat je foundation er langer op blijft zitten, maar jammer genoeg ook dat je huid niet meer kan ademen, waardoor je puistjes krijg. Ik merk wel dat ik hier af en toe last van heb, maar ik denk niet dat je dat kan vermijden als je een primer gebruikt. Ik denk trouwens ook dat mijn huid ondertussen al gewend is aan deze primer, omdat ik in het begin meer last van puistjes dan nu, enkele maand later.

Concealer: Catrice All Round Concealer Palette


 Deze concealer gebruik ik nu al een tijdje, omdat het lijkt alsof ik maar geen goede kan vinden. Ik wil daarom meer naar high-end concealers gaan kijken, en ik heb nu al een tijdje de MAC Studio Sculpt Concealer op het oog. Maar totdat ik deze koop, zal ik het all round concealer palette blijven gebruiken. Hij blijft niet de hele dag zitten, maar hij kan ermee door. En daarbovenop vind ik creamy concealers heel erg fijn.



Ik heb een hele tijd de 2de kleur gebruikt, maar helaas had ik wat te laat door dat deze wat te donker is. Daarom gebruik ik nu de lichtste kleur, maar die is een beetje te licht. Vandaar dat ik concealer voor foundation gebruik, omdat ik denk dat je op die manier minder snel ziet dat het de verkeerde kleur is. Ik gebruik ook de roze kleur onder mijn ogen om het blauw een beetje weg te werken, en de groene gebruik ik onder een huidskleurige op rode plekjes.

Foundation: Gosh Natural Touch Foundation

 

 De reden dat ik de Gosh Natural Touch Foundation gebruik is omdat er ik serieus géén kan vinden in mijn kleur. Ik heb deze in de kleur 32 Pearl, en dat is de lichtste kleur. Ik was erg blij om te zien dat er ook foundations bestaan die niet te donker zijn voor mij! ;l Maar ik merk dat deze op het eind van de dag er een beetje poederig gaat uitzien. Daarom gebruik ik het volgende product..

Face mist: The Body Shop Vitamin E Face Mist


Hierover kunnen jullie binnenkort een review lezen, maar wat deze face mist eigenlijk doet is het poederige wegnemen. Erg fijn, maar hij laat een heel erg dewy finish achter, wat ik op zich wel mooi vind, maar omdat mijn foundation dezelfde finish heeft, is het een beetje té vind ik. Maar na een uurtje is dat al minder.

Ogen
Eyeliner: Gosh Velvet Touch Eyeliner in Black Ink

 
  
 Dit oogpotlood zagen jullie enkele dagen geleden in mijn shoplog. Ook hierover ga ik nog niet te veel vertellen, omdat hier morgen een review over online komt. Maar over het algemeen is dit gewoon een heel zacht en fijn potlood.

Mascara: Maybelline The Colossal [100% Black]

 


Mijn favoriete mascara van het moment! Ik wissel wel eens af met Lashblast, en af en toe doe ik er een mascara onder of boven, maar de voorbije 2 maanden heb ik deze non-stop gebruikt. Ik hou erg van volume mascara's. Niet zozeer mascara's die eerder voor lengte zorgen, omdat ik al redelijk lange wimpers heb. Maar deze geeft supermooi volume, en maakt je wimpers pikzwart. Ook heb je niet snel spinnenpoten. Een nadeel is wel dat als je hem eruit haalt, er mascara aan het uiteinde hangt. Dat moet je er wel even afhalen als je je hele ooglook niet wil verpesten. Ook ben ik een fan van grote mascaraborstels, en deze heeft dat.


Voor het geval je het je afvroeg: Poeder gebruik ik niet, dat kan je bijna altijd zien zitten. Vooral in de winter, die gelukkig bijna over is, kan je het extra goed zien bij mij omdat mijn huid dan droog is. Blush, bronzer, highlighter en oogschaduw draag ik niet elke dag, en daarom wou ik het hier ook niet bijzetten.

Welke producten gebruik jij elke dag?
Liefs, Johanna

2 reactie(s):

Kelly on 14 maart 2011 om 11:14 zei

Die Concealer is zo fijn. Mooie site heb je X

Carolien on 18 maart 2011 om 17:27 zei

Topmascara
Ik denk er precies het zelfde over (;

Een reactie posten

 

Anxiousbeauty Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon, Blogger Blog Templates

Follow my blog with bloglovin